Zespół Szkół nr 1 im. Jędrzeja Śniadeckiego w Ełku przystąpił do projektu mLegitymacja – wspólnej inicjatywy Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Cyfryzacji. mLegitymacja to legitymacja szkolna w telefonie będąca częścią aplikacji mObywatel.

Uczniowie mogą korzystać z mLegitymacji w tych samych sytuacjach, w których obecnie korzystają z „tradycyjnych” dokumentów: podczas kontroli biletów, przy zakupie biletów do kina itp. 

Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano tradycyjną wersję dokumentu. Okres ważności mLegitymacji jest taki sam jak okres ważności wydanej wcześniej wersji papierowej.

W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja dokumentu będzie unieważniana. Unieważnienie będzie mogło być dokonane przez szkołę także w przypadku utraty mLegitymacji na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana (mLegitymacja jest przypisana do konkretnego urządzenia - w momencie zgubienia lub kradzieży telefonu należy natychmiastowo poinformować osoby odpowiedzialne za wydawanie mLegitymacji).

Wymagania sprzętowe: - telefon z systemem operacyjnym Android w wersji co najmniej 6.0.

Aby uruchomić mLegitymację należy:

Złożyć w sekretariacie szkoły wniosek wydanie mLegitymacji (do pobrania). Wysłać na adres sekretariatu Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., jako załącznik, zdjęcie legitymacyjne w formacie JPG lub JPEG w rozmiarze do 5 MB, podpisane w nazwie pliku imieniem i nazwiskiem ucznia oraz klasą.

Następnie:

  • Wybrać opcję dodaj mLegitymację w aplikacji mObywatel
  • Zapoznać się z regulaminem i zaakceptować go
  • Wprowadzić (zeskanować) kod QR otrzymany w szkole
  • Wprowadzić kod aktywacyjny otrzymany w szkole
  • Zatwierdzić komunikat i wczytać dane legitymacji do Aplikacji mObywatel

mLegitymacja wydawana/udostępniana jest do 14 dni od dnia złożenia poprawnego wniosku.

Sekretariat poinformuje przez dziennik elektroniczny rodzica/opiekuna i ucznia, który złożył wniosek o wydanie mLegitymacji, o wygenerowaniu kodu i możliwości odbioru w sekretariacie.

Regulamin usługi mLegitymacja szkolna: https://www.mobywatel.gov.pl/mobywatel.android.mlegitymacjaszkolna.regulamin.2.1.0.pdf

Informacje o usłudze mLegitymacja: https://mc.bip.gov.pl/publiczna-aplikacja-mobilna/informacje-o-publicznej-aplikacji-mobilnej.html